Langkau ke kandungan utama

Cerita Sambung Belajar Part 1


Ini Ceritaku...

*****************

Tak  lama lagi sy akan memulakan kehidupan sebagai pelajar..i'm so excited..selama 12 tahun sy menghambakan diri dalam dunia kerja saya,,sy terlalu fokus dan suka bekerja sehingga sy lupa banyak perkara yg telah sy korbankan..kehilangan orang-orang tersayang (ayah dan anak saudara)  benar2 memberi tamparan dan kesan yg mendalam dalam kehidupan sy sehingga sy mula membenci dunia kerja sy..sehingga sy sakit, kemurungan, berkurung, menangis sepanjang masa.. namun Allah itu Maha Mengasihani..akhirnya sy pulih dari kesakitan dan menerima qada dan qadar Allah..Mati itu pasti dalam kehidupan dunia ni.

Setiap kehilangan dan kesedihan pasti ada gantinya..Janji Allah itu pasti..Pengubat kesedihan hati sy dan sy amat berbangga pencapaian diri sy apabila berjaya menyambung pelajaran melalui Hadiah Latihan Persekutuan iaitu tajaan sepenuhnya kerajaan..dan paling mengejutkan tawaran sy adalah untuk belajar di luar negara.. memang x terjangka olh sy pn..namun begitu terlalu banyak dugaan dan cabaran yg terpaksa sy hadapi..jujurnya sy x bersedia dr mental dan fizikal untuk meneruskan pengajian diluar negara..satu keputusan yg sangat sukar..sy bersyukur kerana sentiasa dikellilingi insan yang baik dan sentiasa memberi sokongan dan kata-kata semangat pada sy..

Dunia hari ini dikejutkan dengan pandemic virus covic 19 sehingga kami di Malaysia terpaksa melalui tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).. hari ini dh melalui fasa yang ketiga.. Banyak negara yg terjejas termasuk negara yang akn sy pegi belajar iaitu US.. US mencatatkan jumlah mangsa covic 19 tertinggi di dunia..ni sedikit sebanyak merisaukan sy..sy masih mempertimbangkan keputusan untuk ke US atau tidak..skrg pn sy masih hold dlu untuk exam Toefle dan GRE..semoga urusan sy ini dipermudahkan..

Doakan saya..

**********************

Ulasan