Langkau ke kandungan utama

Susah Nak Puaskan Hati Semua Orang..


Susahkan nak puaskan hati semua orang????aku akn bercakap dr skop pekerja dan bos..

Dalam musim2 PKP ni semua benda boleh buat orang stress..suh duk umah stress suh p keje pn stress..semalam 1 Mei 2020 bile PM umum 4 Mei 2020 semua sektor ekonomi dan awam blh kembali bekerja..maka berduyung2 la watsap dlm grup keje rasmi, grup membawang, grup keluarga..mcm2 la grup..masing2 dengan pandangan masing2..

Aku sebagai pegawai pertengahan yang ada 2 orang bos nk kene hadap n ada 7 orang pegawai di bawah aku..arahan my bos sila buat penggiliran jadual pegawai bertugas ke pejabat selaras dengan saranan PM..sebagai pegawai yg x byk songeh aku ikut je arahan bos..tp tp tp..ko akn jd bosan nk mengadap perangai2 anak2 buah ko ni pegawai2 bwh ko ni..di grup bhgn aku cbuk tya bos mcm mn nk buat jadual ni ikut hari ikut pegawai ke..ye la bg arahan x jelas..grup cawangan aku plak..sorg pegawai ni cbuk duk bg statement PM suh keje dr rumah..bla bla...dtg plak sorg lg...gitu gini...sebenarnya ape?ko xnk dtg keje kn...mls aku nk layan pegawai2 cmni..kt opis pn itu je ko buat ni bg duk umh seronok..seronok tu xyh tunjuk sbb org blh tafsir mcm2 statement ko..mungkin aku silap terjemah ke ape kn..tp setakat mengenali cara keje pegawai2 aku ni..aku ermmm je la..aku pn xde la rajin n bagus sgt keje tp sebagai pegawai yg  ada tjawab pd cawangan dan bahagian..mk lakukan lah sebaik mungkin..kalo ada yg memekak pegawai gomen mkn gaji buta tau marah plak..

Jd kalo bertanggungjawab akn keje dan gaji yg diterima tiap2 bulan pandai2 la pk ye..semua org tkot covid 19 ni..aku nk g keje pn memikir cmne nak naik public transport..x berani aku..jd aku pk aku akan drive je..bg aku tiap masalah ada penyelesaiannya..yg penting ikut arahan KKM..

Sekian bebelan..mohon jgn terasa..

Ulasan